A LED (Landscape Education for Democracy) program a demokratikus tájépítészet szemléletét hirdeti. A 2015-ben indított oktatási program az egyetemes tervezésre épülő társadalom építésében nyújt segítséget a tájépítész hallgatók és szakmagyakorlók számára.
A táj mindenkié, így tehát mindenkinek részt kell vállalnia a táj használatát és erőforrásainak elosztását meghatározó döntésekben, hogy a táj ne csak a gazdagok és a befolyásosok, hanem az egész emberiség javát szolgája. A területrendezéssel és tájtervezéssel kapcsolatos oktatásban nem esik szó elég hangsúlyosan a demokratikus tervezési folyamatokról, a közösség bevonásán alapuló tervezésről. Ennek hiányában az oktatás nem képes felvértezni a jövő tervezőit a közösséget szolgáló, hatékony és partnerségen alapuló tervezési feladatra.
Ez a felismerés hívta életre a “LED – Landscape Education for Democracy” (Tájépítész Oktatás a Demokráciáért) című, innovatív, hároméves kutatási-oktatási programot . Az oktatásfejlesztési programban résztvevő öt európai egyetem együttműködését az Európai Bizottság Erasmus+ Stratégiai Partnerség Programja támogatja.
A norvég egyetem Tájépítészeti és térrendezési szaka mellett a következő intézmények vesznek részt konzorciumi partnerként a programban: a NürtingenGeislingen Egyetem, Nürtingen, Németország; a Kassel-i Egyetem Építészeti, Városrendezési és Tájrendezési Iskolája, Kassel, Németország; a Szent István Egyetem Tájépítészeti és Településtervezési Kara, Budapest; a Bolognai Egyetem, Építészeti Iskola, Bologna, Olaszország; a hollandiai Wageningen-i székhelyű LE:NOTRE Intézet, amely a tájépítész oktatás, kutatás és innovatív gyakorlatok megosztását támogató nemzetközi alapítvány.
Következő események:
-
Multiplier Event/webinar: 2018. június 12, kedd, 14.00 – 15.30 pm CET - http://landscape.limequery.com/485535?newtest=Y&lang=en
-
Intenzív nemzetközi workshop, Törökbálint, 2018. június 24. – július 3.